آموزش مهارتهای زندگی | روانشناس نعمتی

تلفن پذیرش و منشی جهت رزرو وقت :


09154433487 | 09152455366

 

 

دوازده روش کاربردی در مواقع درماندگی و استیصال

 1.   طوری بخوابید که انگار فردایی نیست

بدن انسان ماشینی است زیبا، دقیق و پیچیده که به مراقبت و استراحت نیاز دارد. همانطور که کامپیوتر تان را در را انتهای روز خاموش می‌کنید باید ذهن و بدن بدنتان را در انتهای روز شارژ کنید. خواب کافی در شبانه روز اساساً ذهن را از سمومی که در طی روز جذب نموده اید پاک می‌کند ، به همین علت است که هشت ساعت خواب برای سلامت روحی و فیزیکی تان حیاتی است. در طی شبانه روز تنها هشت ساعت بخوابید و تنها نیم ساعت در طی روز بخوابید .

 آموزش مهارتهای زندگی

 

 2.  در حین خوردن اندیشه کنید

با فکر خوردن مستلزم تمرین است. تمرینی بسیار زیاد . مخصوصا اگر در دسته اشخاصی هستید که با یک دست به ایمیل‌ و تلفن جواب می‌دهید و بادست دیگر ناهار می خورید . متفکرانه خوردن شما را به چالش می‌کشد تا ضرورت هر آنچه می‌خورید را بدانید اینکه از کجا آمده و از چه ارزشی برای بدن شما برخوردار است. خوردن متفکرانه حال شما را بهبود می بخشد و استرستان را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود

 3.  از خوردن کافئین بپرهیزید

کافئین به طور مستقیم بر سیستم عصب مرکزی تاثیر می‌گذارد. و به همین ترتیب مصرف کافئین باعث بالا رفتن ضربان قلب در افراد شده و به مغز لطمه وارد می کند . اگر احساس استرس ، اضطراب یا درماندگی دارید، مواد کافئین دار چاره کار شما نیست.

می توانید در طولانی مدت به ورزش و مدیتیشن بیاندیشید که انرژی‌زا هستند. اگر زندگی بدون چای و مواد کافئین دار برایتان امکان ندارد ، رابطه‌ایی عاقلانه‌تر با قهوه برقرار کنید. عطر غلیظ و طعم آن را از فنجان مورد علاقه خود استنشاق کنید. به مرور در می‌یابید که بیش از خود قهوه به این تشریفات نیاز دارید.

 

  حتماً بخوانید:  از سیر تا پیاز پنهان کاری آقایون

 

 4.  ورزش و فعالیت کنید

عاملی که باعث حال خوب و کاهش استرس می شود تحرک است . طبق تحقیقات صورت گرفته تحرک از حافظه و مهارت تفکر محافظت می‌کند. تحرک به شکل ورزش به هر صورتی که باشد خواه پریدن روی دوچرخه یا یک دویدنی کوتاه مدت و یا یوگای چند دقیقه ای می‌تواند استرس را کاهش دهد. ورزش در زمان صبح موفقیت روز شما را چندان کرده و تمرکز شما را بهبود می‌بخشد.

لازم هست بدانید که افرادی که در زندگی موفق هستند روزانه حتما ورزش می‌کنند. کافی است روزانه تنها ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و ورزش کنید و آن را به مرور تا ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید .

 

 5.  انجام مدیتیشن روزانه

به نقل قول از پزشکان متخصص مزیتهای انجام مدیتیشن روزانه ارتباط تنگاتنگی در برطرف کردن استرس و بهبود بیمار دارد . با انجام مدیتیشن می توانین از صرف هزینه و زمان پیش گیری کنیم .

زیرا با عمل مدیتیشن می توان استرس را کاهش داد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و این مسئله باعث خواب بهتر و شادی بیشتر در فرد می‌گردد. انجام تنها  پنج دقیقه مدیتیشن روزانه می‌تواند روزتان را روشن سازد. افرادی که روزانه ورزش مدیتیشن انجام می دهند زمانی که با چالشی روبه رو می‌شوند، از سایرین بیشتر منطقی رفتار می‌کنند و کمتر هم عصبی خواهند شد .

 

 

افراد زیادی اصطلاحاتی مثل روانشناس خوب در مشهد یا دکتر روانشناس خوب  را این روزها به دنبال آن هستند و در اینترنت سرچ و جستجو می کنند. راستی، اگر شما هم به دنبال لیست روانشناسان مشهد یا تهران و یا دکتر روانشناس یا دکتر مشاوره خوب هستید، یا به دنبال دکتر روانشناس کودک، نوجوان یا دکتر روانشناس خانواده در مشهد می گردید، با کارشناسان پذیرش سامانه الو روان شناس در تماس باشید تا لیست بهترین روان شناسان مشهد را به شما معرفی کنند. متخصصین سامانه الو روانشناس، براساس تخصص و نیاز روز جامعه و همچنین تعهد و تجربه کاری از مراکز معتبر کشور گلچین شده اند؛ شعار مجموعه ما  تعهد در کار، تخصص در فرایند رواندرمانی و مشاوره و انصاف در برخورد با مراجعین است. قطعا شما هم برای انتخاب یک روانشناس خوب، معیارهایی دارید، ولی پیشنهاد ما به شما تعهد، اخلاق حرفه ای، تخصص و تجربه حرفه ای است، پس با ما همراه باشید.

 

 6.  انجام مراقبه ‌های پوستی منظم و سالم

بهتر است بدانید که داشتن پوستی شاداب و سالم ناشی از شادابی درون فرد است. و داشتن پوستی سالم مستلزم زمان است. شکل‌ دادن به هر عادتی بیست و یک روز زمان می برد . می توانیم تنها مرور کنیم که پذیرش عادات جدید و تکرار آن بیشتر به موفقیت شما کمک خواهد کرد . سرمایه گذاری بر روی پوست در طی زمان به بار می نشیند .

 

 7.  زیاد وقت خود را صرف کار کردن نکنید و روح خود را با استراحت احیا کنید

شاید موضوعی که حس موفقیت به شما می‌دهد ، نمی‌تواند عامل لذت شما هم باشد تا دیر وقت کار کردن شاید سودمند باشد ولی نیرویی است که باعث می شود گاهی وقتها با هیچ آرامش یا استراحتی جبران‌ نشود. به هر چیزی که علاقه مند هستید انتخاب ‌کنید چون باعث شادی روح شما می‌شود و به همین صورت مجبور نیستید که به کارهای زیادی خود بپردازید .

 

 8.  گوش دادن به ندای درونیتان

در هنگام خستگی قدری استراحت کنید . زمانی که احساس درماندگی می‌کنید سعی کنید که به مسافرت بروید. حتی گوش سپردن به صدای درونتان مستلزم تمرین است. از آنچه که برای شما دردسر می سازد پرهیز کرده و نفسی بکشید و با خود روراست و صادق باشید و در صورت الزام تغییرات لازمه را منظور کنید و گوش فرا دادن به ندای درونتیان را کم کنید.

 

 9.  پرهیز از کارهای تکراری

یکی از بهترین روش‌های درمانی برای رفع احساس درماندگی برهم زدن عادت‌ها است. هفته‌ایی یک بار یک عمل جدید انجام دهید و اگر احساس خستگی دارید ، روزی یک بار هم که شده به مرور یک اقدام جدید مثل یک پیاده روی ساده خواهد شد. تجربه های جدید در ذهن شما باعث افق‌های جدید در فکر خواهد شد که در نهایت باعث شادی در زندگیتان خواهد شد.

 

 10.  تمرکز روی نقاط مثبت زندگیتان

بنا نمودن رابطه های سالم ناشی از رفتار عاقلانه با اطرافیان می‌باشد. بعضی اوقات تغییر در رابطه های سمی که در آن غرق هستید خواه با خانواده یا دوستان ترسناک به نظر می‌رسد. رابطه های خود را مجدد بازیابی کنید و به ارزش آنچه که به زندگیتان اضافه می کند دوباره بیاندیشید. افراد عاقل و متفکر در رابطه های خود بر قضاوت‌های شان اعتماد دارند . 

 

 11.  یاد گرفتن چیزهای جدید

یادگیری چیزهای جدید باعث شادی می‌گردد. همچنین باعث می شود تا مفید ، طولانی‌ تر زندگی کنید. اگر قصد اقدامی کوچک را دارید ، از کارهای کوچک مثل تماشای کلیپ‌های آموزشی شروع کنید. چنانچه در فکر اقدام بزرگی هستید یک کارجدید را شروع کنید .هر آنچه که آموزش ببینید فرقی ندارد ، مغز شما بابت کارهای خلاقانه و جدید به شما پاداش می دهد .

 

 12.  نوشتن خاطرات روزانه

نوشتن خاطرات روزانه و حتی خوابهای شبانه می تواند باعث کاهش استرس ، افزایش درک انسانی ، خلاقیت در فرد ، اعتماد به نفس در فرد شده و باعث تشویق افراد در به پایان رساندن اهدافشان می‌گردد. تمامی این مزایای درمانی اقداماتی ساده در جهت بهبود روحیه ی فرد می شود . ولی ذکر جزئیات وقایع روزانه می تواند برای فرد خسته کننده باشد .

 

عوامل زمینه ای اختلافات زن و شوهری  

 

آموزش مهارتهای زندگی

 

از سیر تا پیاز دعوای زن و شوهر ها بر سر خانواده هایشان 

بیشتر طلاق ها به علت اختلافات و دعواهای زن و شوهرها بر سر خانواده هایشان اتفاق می افتد. این مسئله شاید به ظاهر خیلی ترسناک باشد ولی می بایست به صورت کاملا جدی به آن پرداخته شود .

 

مقدماتی در مورد دعواهای زن و شوهری 

تمامی ما، چه خود و چه بقیه ی دوستانمان حداقل برای یک بار هم که شده است ناظر اختلافات و دعواهای زن و شوهرها بر سر خانواده ها بوده ایم . البته شدت دخالت خانواده ها در زندگی مشترک فرزندانشان ، امروزه به شدت قبل نیست اما وجود دارد و می تواند متاسفانه زمینه ساز بیشتر اختلافات زوجها در زندگی مشترکشان باشد .

اینکه دخالت از جانب خانواده ی دختر بیشتر است یا پسر ، موضوعی است که به نحوه ی رفتار و فرهنگ خانواده ها برمی گردد و هیچ معیاری برای این موضوع وجود ندارد . 

ولی تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که اختلافات زن و شوهرها در خانواده هایشان معمولا از چه موضوعهایی شروع می شود و تا کجا ادامه دارد ؟ چرا ما بر سر خانواده هایمان با هم دعوا می کنیم و چه مسئله ای باعث می شود که بر سر این موضوع زندگی به جدایی و طلاق برسد ؟ 

بیشتر این اختلافات در سال های اولیه ی زندگی بیشتر است و چنانچه به آن نپردازیم و یا به صورت کامل رفع نشد ، امکان دارد تا مدت ها در زندگی زوجین وجود داشته باشد و هر لحظه ، صمیمیت بین آن ها را از بین رفته و مشکلات آنها همچنان وجود دارد .

 

دلایل اولیه ی اختلاف و دعواهای زن و شوهرها برسر خانواده هایشان 

 1.  وابسته بودن زیاده از حد به پدر و مادر

این مسئله موضوعی بسیار شایع در بیشتر ازدواج ها است . زمانی که دو نفر تصمیم به ازدواج با یکدیگر می گیرند یعنی تصمیم به مسئولیت همراهی با یک فرد دیگر را هم برای ساخت یک زندگی جدید بر عهده گرفته اند . این موضوع در عین زیبایی کاری سخت پیچیده مشکل است و به انعطاف بالایی نیاز دارد . وابستگی شدید فرزند به خانواده چه مرد باشد و چه زن باعث می شود تا اختلافهای بسیاری در زندگی زوجین شکل پیدا کند.

زیرا وابستگی باعث ارتباط دائم شما با پدر و مادرتان می شود زیرا مرتبا از مشکلها و مسائلی که در منزلتان اتفاق می افتد با آن ها صحبت کرده و همین مسئله باعث می شود تا خانواده در جریان کوچکترین اتفاقات زندگی تان قرار گیرند و به خود اجازه دهند تا در این مسائل دخالت کنند و همین مسئله باعث خشم همسرتان می شود و زمینه ای است برای بحث و دعوا در زندگی مشترک .

بهتر است بدانید که وابستگی بیش از حد به پدر و مادر ، باعث می شود که بین خانواده شما با همسرتان حس رقابت ایجاد شود و کارها به جایی برسند که شما مجبور باشید بین همسر و خانواده تان یکی را انتخاب نمایید.

 

 2.  پدر و مادر هایی که از فرزندانشان انتظار دارند که مشکلات شان را حل کنند

متاسفانه خیلی از خانواده ها تا کوچک ترین مشکلی برای شان اتفاق می افتد از فرزند شان انتظار حل مشکلات شان را دارند . همین موضوع تاثیر بسیار مخربی در زندگی زوجین دارد وآنها را ازیکدیگر سرد می کند. زیرا هنگامی که دو نفر با هم درگیر ساخت یک زندگی مشترک و تشکیل یک خانواده هستند ، خواه یا ناخواه دچار چالش و کشمکش های زیادی با هم می شوند و به عنوان مثال مشکلهایی مربوط به فرزندان ، شغل ، زندگی و غیره مسئله هایی هستند که افراد در زندگی به طور دائم فرد با آن ها درگیر است .

زمانی که یک خانواده مشکلاتشان را بر عهده فرزندان شان می اندازند،این بار اضافی باعث فشار عصبی برروی فرد می شود . سعی کنید حد و مرز رابطه و وظایفتان را نسبت به خانواده هایتان مشخص کنید تا دچار مشکلهای این گونه نشوید. این مسئله یکی از مهم ترین عاملهای پیدایش مشکلات زمینه ای است که پیش از ازدواج هم کاملا پیدا است. این مسئله را با استناد بر رفع این مشکل حل کنید یا از ازدواج با یک چنین اشخاصی جدا بپرهیزید.

 

  حتماً بخوانید:    درمان قطعی اختلال پانیک

 

 3.  به لحاظ مالی از سمت خانواده تامین شدن در عوض در دست گرفتن یک سری از اختیارات

بیشتر زوج های جوان در ابتدای ازدواج و شکل گیری زندگی مشترکشان با مشکلهای مالی بسیار زیادی روبرو می شوند. خیلی از خانواده ها می توانند کمک های گوناگونی به روش های مختلفی در اختیار فرزندشان قرار دهند و تفاوتی ندارد که این کمک از سوی خانواده پسر باشد یا دختر. تا اینجا ، هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و طبیعی است که در شرایط مالی سخت ، کمک مالی گرفتن از سوی خانواده منطقی است . ولی بیشتر خانواده ها در ازای کمک مالی که به فرزندشان می کنند انتظار دخالت در خصوصی ترین بخش های زندگی را دارند و می توانند که نظراتشان را قالب کنند . 

 

مشاوره حضوری روان شناسی در مشهدمشاوره تلفنی روان شناسیمشاوره رایگان روان شناسی

 

 برای دریافت راهنمایی بیشتر و اخذ نوبت می توانید با
 
شماره
تلفن های ۰۹۱۵۴۴۳۳۴۸۷ و ۰۹۱۵۲۴۵۵۳۶۶ تماس حاصل فرمایید

 

 

 

آموزش مهارتهای زندگی | روانشناس نعمتی

 
 
 
  
الو روانشناس
 

سامانه الو روان شناس

© Copyright Qode Interactive. This is a part of R.C.C theme.

 

Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1 Instagram.Icon.1